Παρ07032020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ10:38:37 AM

Back Βρίσκεστε εδώ: ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΡΟΥΣΙ ΜΩΛ- ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΩΛ- ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Με διαχρονική ευθύνη των Κυβερνήσεων και της Δημοτικής Αρχής Αμπατζόγλου

Οριστική ταφόπλακα στις διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας για αντισταθμιστικά

Δημοσιεύτηκε στις 29-2-2020 το ΠΔ91 με το οποίο εγκρίθηκε Ειδικό Χωρικό Σχέδιο (ΕΧΣ) στην περιοχή του πρώην Ολυμπιακού Χωριού Τύπου του Δήμου Αμαρουσίου και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση, έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ) αυτού και επικύρωση καθορισμού οριογραμμών του ρέματος Σαπφούς.

Η περιοχή αυτή περιλαμβάνει το ΜΩΛ, τα διαμερίσματα της ΗΛΙΔΑΣ στην οδό Αμαρυσίας Αρτέμιδος και το λεγόμενο κτίριο «Αγγελοπούλου» πίσω από το ΙΑΣΩ.

Υπενθυμίζουμε ότι η περιοχή αυτή αποκτήθηκε από το Δήμο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και στη συνέχεια μεταβιβάστηκε στη ΛΑΜΔΑ, αφού προηγουμένως εξαπατήθηκαν οι ιδιοκτήτες της περιοχής, των οποίων οι περιουσίες απαλλοτριώθηκαν με τιμές χαμηλές, για την κατασκευή ενός δήθεν Ολυμπιακού Έργου (του Δημοσιογραφικού Χωριού). Επίσης   «επιτάχθηκε», ουσιαστικά, σημαντική έκταση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας που στη συνέχεια άλλαξε χρήση και συντελεστή δόμησης υπέρ της ΛΑΜΔΑ.

Το ΠΔ στην ουσία «νομιμοποίησε» νόμο του 2003 που έδωσε άδεια κατασκευής του ΜΩΛ. Μετά από πολύχρονους, δύσκολους και κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες αγώνες πολιτών, χωρίς την παραμικρή συμπαράσταση εκ μέρους των δημοτικών αρχών Τζανίκου και Πατούλη η ανέγερση του ΜΩΛ κρίθηκε οριστικά και αμετάκλητα παράνομη και αυθαίρετη με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το 2014.

Σε αντιστάθμισμα για την περιβαλλοντική ζημιά που προκλήθηκε στην πόλη το ΠΔ υποχρεώνει τη ΛΑΜΔΑ να προβεί σε ορισμένες δράσεις διαμόρφωσης κοινόχρηστων χώρων πρασίνου στην περιοχή του ΕΧΣ, καθώς και στην εκπόνηση κυκλοφοριακών μελετών.

Επί της ουσίας η Κυβέρνηση αποδέχτηκε τις προτάσεις της ΛΑΜΔΑ, όπως αυτές είχαν υποβληθεί με τη ΣΜΠΕ τον Αύγουστο του 2016. Δεν έλαβε υπόψη της τις πρόσθετες προτάσεις του Δήμου, των παρατάξεων και των τοπικών συλλόγων.

Δεν έλαβε υπόψη ότι το περιβαλλοντικό ισοζύγιο παρουσιάζει έλλειμα τουλάχιστον 60 στρεμμάτων, όπως αποδείξαμε στη φάση της Διαβούλευσης.

Ούτε τις οικονομικές επιπτώσεις στην τοπική αγορά του Αμαρουσίου από τη λειτουργία του υπερτοπικού εμπορικού κέντρου ΜΩΛ. Αλλά και την υποβάθμιση της αξίας των περιουσιών των περιοίκων λόγω της υπερβολικής επιβάρυνσης από την κυκλοφορία και την παράνομη στάθμευση. Επιπτώσεις που θα ισχύουν στο διηνεκές και δεν θα αντισταθμιστούν ποτέ.

Για την εξέλιξη αυτή σε βάρος της πόλης του Αμαρουσίου έχουν σοβαρότατες ευθύνες οι Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ που για μια ακόμα φορά τάχθηκαν υπέρ των συμφερόντων της ΛΑΜΔΑ στο Μαρούσι και στο Ελληνικό.

Μεγάλη ευθύνη όμως φέρει και η διοίκηση Αμπατζόγλου στο Δήμο Αμαρουσίου.

Χωρίς τη συμφωνία του Σεπτεμβρίου 2019 μεταξύ Δήμου Αμαρουσίου, Εθνικής Τράπεζας και ΛΑΜΔΑ η έκδοση του ΠΔ δεν θα ήταν δυνατή.

Η διοίκηση του Δήμου και ο κ. Δήμαρχος προσωπικά συνυπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας χωρίς προηγούμενη συζήτηση και ψηφοφορία στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ακόμα και σήμερα η συμφωνία αυτή μεταξύ των τριών μερών δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα.

Τα αντισταθμιστικά που τελικά πήρε ο Δήμος Αμαρουσίου από τη ΛΑΜΔΑ υπολείπονται σημαντικά των διεκδικήσεων της πόλης για την μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική και οικονομική ζημιά που έχει υποστεί από τη λειτουργία του ΜΩΛ.

Τα 30 εκ. που ισχυρίζεται ο κ. Δήμαρχος ότι κέρδισε ο Δήμος στην ουσία είναι 11 και μαζί με τις υπόλοιπες δαπάνες που θα καταβάλλει η ΛΑΜΔΑ για αυτά που προβλέπει το ΠΔ δεν θα ξεπεράσουν τα 15 εκ. και μάλιστα σε βάθος χρόνου.

Ελεύθεροι χώροι όπως τα ΧΕΥ Κύμης και Κηφισίας, το Κτίριο της Κεραμικής θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στα αντισταθμιστικά και να περάσουν στην κυριότητα του Δήμου. Επίσης έργα όπως το σκέπασμα της Αττικής Οδού η διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Κηφισίας θα μπορούσαν να εκτελεσθούν με χρηματοδότηση της ΛΑΜΔΑ.

Μια ιστορική ευκαιρία για τη βελτίωση του πολεοδομικού και κυκλοφοριακού χάους που δημιουργήθηκε στο παρελθόν με τη συναίνεση Κυβερνήσεων και των Δημοτικών Αρχών Τζανίκου και Πατούλη χάθηκε. Και σε αυτό η διοίκηση Αμπατζόγλου όχι μόνο δεν αντιστάθηκε αλλά αντίθετα συναίνεσε στο να μπει ταφόπλακα στις διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας, χωρίς ούτε καν να τολμήσει να ζητήσει την ψήφο του Δημοτικού Συμβουλίου.